ריקוד המכונ(אי)ה

משבר הקורנה מאתגר את כולנו!

לפי תומס פראיו1, נוצר מצב הנקרא הפטיש והריקוד. את מהלומת הפטיש  – ספגנו כולנו.

את שלב הריקוד יצלח מי שידע להתגמש ולהתאים עצמו לשותף שלו לריקוד-הכוונה כמובן-החיים בתקופת הקורונה ולאחריה. את ריקוד הזה, לפי התחזיות, נרקוד לפחות שנה-אז כדאי שנדע להנות ממנו ולנצל את ההזדמנויות שהוא טומן בחובו.

מי שידע לשמור על צעדי הריקוד יצליח לדלג מעל  מהלומת הפטיש. הקורונה עזרה לנפץ חסמים- הגופים השמרנים ביותר נאלצו להפוך לדיגיטליים:

משרד הבריאות, קופות החולים והבנקים הפסיקו לקבל קהל ועברו לשירות וטיפול מרחוק.

אם הם יכולים גם בעלי המוסכים יכולים. נאלץ כולנו לשנות גישה-ככה אנחנו-משתנים רק שאנו עם הגב קיר.

לקראת סוף השנה, הצפי לגידול משמעותי של כ-2 מיליון צרכני אינטרנט חדשים בישראל.

המתנגדים ובעיקר הדור הישן והטוב שהיה רגיל עד היום להשתמש ב”צטלך” או להגיע פיזית לחנות  ילמד להסתפק בעכבר.

הצרכנים והעסקים הבינו שהסחר האלקטרוני הוא חובה! ומתחילים להבין שנקנים באינטרנט מוצרים שלעולם לא חשבנו שנקנה.

מכוניות אביזרים וחלקים יהיו חלק בלתי נפרד מהקניות באינטרנט.

מה שהחל בתקופה האחרונה באיטיות יגביר את מהירותו ויגיע מהר מאוד לסדרי  גודל שונים לחלוטין ממה שהכרנו עד היום, מהר יותר ממה שאנחנו מדמיינים. עסק החפץ חיים צריך להיישר מבט קדימה ולבנות את עתידו חרף האתגר שנכפה עלינו ולמרות האתגר לדעת להצעיד אותו קדימה.

מי שישכיל לעשות זאת יהיה בקדמת הבמה.

אני מאמין שמי שיסתכל קדימה ויבנה את עתידו נכון באמצעות הדיגיטל, לא רק שיצלח את המשבר אלא, ימנף את ההזדמנות להצלחה משמעותית.

התקנות החדשות שבגינם הלקוחות לא יכולים לצאת מהבית, יאלץ אותם לרכוש חלקים דרך האינטרנט. גם המוסכניק ילמד להזמין חלקים מהאתר ויבין  שזה אמצעי קל ונוח- גב לקיר. זוכרים?

הוא לא יבין איך לא השתמש בזה קודם. אפילו הסבים וסבתות למדו לדבר עם הנכדים בזום ובוידאו צאט. ועוד עושים זאת לבד!! ועוד יוזמים את השיחות הללו!

את הרכב לנכד גם יקנו דרך האינטרנט.

 

1 יזם ויוצר אפליקציות רבות, המנהל עסקים בסדרי גודל של מילארד דולר, הגדיר מצב דו שלבי הנקרא: הפטיש והריקוד.

 

הוסף תגובה חדשה
  1. שגיא says:

    מרתק

  2. משה שלב says:

    אז מה עושים?