תאים סולאריים בגג הרכב מאפשרים טווח נסיעה מוגדל

טכנולוגיה פורצת דרך המאפשרת להגדיל את טווח הנסיעה באופן ניכר.

לאחרונה הודיעה חברת יונדאי על השקת המכונית הראשונה שיוצרה אי פעם הכוללת מערכת טעינה לגג סולארי. החברה טענה כי הטכנולוגיה פורצת הדרך ידידותית לסביבה, תספק לרכבים אנרגיה חשמלית נוספת ותאפשר הגדלת יעילות שריפת הדלק ושיפור טווח הנסיעה.

על פי ההכרזה, יצרנית הרכב הדרום קוריאנית הודיעה  כי הטכנולוגיה תשמש בגרסה הבאה  של ה- Sonata Hybrid  ובשנים הבאות גם בדגמים נוספים.

המערכת תומכת במקור הכוח החשמלי של הרכב ומשפרת את יעילות הדלק והפחתת פליטת CO2.

מערכת הגג הסולארית כוללת מבנה של לוחות סולאריים מסיליקון המותקנים על גג הרכב היכולות לטעון אפילו בזמן נהיגה. מערכת הגג הסולארית מסוגלת לטעון 30 עד 60 אחוז מהסוללה במהלך היום (כ 6 שעות טעינה יומית). לפי נתוני החברה, טכנולוגיה זו צפויה להגדיל את מרחק הנסיעה של הנהגים בכ -1,300 ק”מ נוספים בשנה.

המערכת מורכבת מפאנל סולארי ובקר אלקטרוני. חשמל מופק כאשר אנרגיה סולארית מפעילה את פני הלוח הסולארי,  אשר ממיר אנרגיה זו באמצעות פוטונים של אור מהשמש.

בשנת שעברה הודיעה קבוצת יונדאי מוטור כי היא מפתחת שלושה סוגים של מערכות טעינת גג סולאריות: מערכת גג הסולארית העשויה מסיליקון מדור ראשון, מערכת הגג השמש השקופה למחצה מהדור השני, והמגן השמש הקליל מהדור השלישי על חלון השמש (sun-roof) .

מערכת הגג הסולארית מהדור הראשון, שתיושם על דגמים היברידיים, כוללת מבנה של לוחות סולאריים מסיליקון המיוצרים ביצור המוני ומורכבים על גג רגיל. מערכת זו יכולה לטעון 30 עד 60 אחוז מהסוללה ליום, תלוי במזג האוויר והסביבה.

מערכת הסולארית  ה”גג השמש” שקופה למחצה מהדור השני תיושם על רכבים עם מנועי בעירה פנימית, לראשונה בעולם. ההבדל מהמערכת מהדור הראשון, מערכת הדור השני מספקת  לנוסעים תחושת “גג פתוח” . הפאנלים הסולאריים השקופים למחצה מותקנים על חלון שמש ושומרים על “תחושת”  שקיפות תוך טעינת סוללת הרכב החשמלי או סוללה נוספת המותקנת ברכב מנוע בעירה פנימית.

הוספת חלון שמש מסוג זה המאפשר טעינה סולארית לרכבי מנוע בעירה פנימית תתרום לגידול בביקוש דגמים אלה, שכן תאפשר לדגם הרלבנטי לעמוד בקריטריונים של חוקי הסביבה העולמיים המווסתים את פליטת CO2.

הדור השלישי הוא של כנף יחודי לחלון השמש הנמצא כעת בתהליך של ניסוי הכולל מבנה המרכיב פאנלים סולאריים של כנף וגג משולבים במטרה למקסם את תפוקת האנרגיה.

הוסף תגובה חדשה