מה נשתנה המשבר הזה מכל המשברים הקודמים

 

אף אחד בעולם לא באמת יכול לדעת מה צופן לנו העתיד. גם אני לא! אבל, אמליץ לכולנו לחשוב ולתכנן, להתחכך בשינוי הזה, ללמוד אותו ולהבין אותו טוב יותר. לדעתי, רק מי שיתחילו לבחון את השינוי, להחליט ולבצע הלכה למעשה יצאו מרוויחים.

מגפת הקורנה תיזכר לעד כאירוע ששינה דרכי עולם, המביאה עימה תפנית משמעותית בכל מה שחווינו עד כה. בפוסט הזה אני רוצה להפנות את שימת הלב לסדר הכלכלי החדש שנוצר בענף הרכב.

 

להלן חלק מהשינויים הצפויים לנו, תחזיקו חזק….

  1. חברות העוסקות בשירותים דיגיטליים ובמסחר אלקטרוני יניבו רווחים מיידיים ומתמשכים.

כאשר אנשים מבודדים בתוך הבית או המשרד, הזוכים לשינוי יהיו אלה המספקים סחורות ושירותים מבלי שהם צריכים לבוא במגע פיזי עם לקוחותיהם.

בטווח הקצר, פלטפורמות המסחר האלקטרוני, שירותי משלוח המזון וחברות הלוגיסטיקה יהיו אלה שיניבו רווחים. כאשר הכלכלה תשתפר בסופו של דבר, הרווחים הללו יימשכו, לרוב, הודות לשינויים בהרגלי הקנייה של הצרכנים.

מסקר שנערך לאחרונה באירופה בנושא:  “העתיד של משווקי הרכב המורשים” בחסות Dealer 1Marketing  , עולה כי רק 25%  מהמפיצים של מותגי הרכב האירופאים ערוכים ומוכנים למכירת רכבים בדיגיטל. 17% מתכננים להקים מערך מכירות דיגיטלי ו כ 58% לא פועלים במרחב הדיגיטלי.

מסתבר שרוב העסקים בענף הרכב לא פועלים במרחב הדיגיטלי, כלומר הסחר עד כה היה מסורתי  בכל רחבי העולם. בימים אלה, רובם המוחלט של המשווקים המורשים מעבירים תקציבים משמעותיים לפיתוח סחר דיגיטלי.

חשוב להבין, התנועה במדיה החברתית תעלה, לציבור יש יותר זמן פנוי, אך הכנסות מפרסום ירדו ויסבלו מביקוש חלש בכלכלה במיתון מתמשך. לדוגמה: קוקה קולה דחתה את כל מודעות המדיה החברתית; ככל שחברות נוספות יאמצו טקטיקה זו, תחול ירידה בהיקפי ההשקעות בפרסום ושיווק.

כתוצאה מירידה בביקוש לפרסום ועלייה בצריכה של הציבור למדיה הדיגיטלית, אנו חושבים שזהו הזמן הטוב ביותר לפעול לקידום ושיווק והגברת המודעות למותג.

 

  1. עבודה מרחוק תהפוך לברירת המחדל

בתוך זמן קצר, כולנו עובדים מהבית מכורח הצורך. נוצר שינוי בסגנון העבודה שחוסך את החליפה והנסיעה לעבודה ומעניק לרבים מהם גמישות רבה יותר עם לוחות הזמנים והדרישות שלהם מחוץ לעבודה.

רבים ימצאו שהם מעדיפים לעבוד מרחוק, גם בשוך הסערה, יהיה קשה ויקר עבור חברות מסוימות למנוע מהם אפשרות זו. אילו אחרות ירצו לנצל את ההעדפה החדשה הזו.

טכנולוגיית עבודה מרחוק תשתפר ותחסוך את הפגישות שחשבנו בעבר שיחייבו פגישות פנים-אל-פנים. שינוי זה יביא לירידה קשה בנדל”ן המסחרי מכיוון שחברות מחשבות  את גודל סביבות העבודה שלהן על בסיס עובדים במרחב.

 

  1. עבודות רבות יהיו אוטומטיות

כדי לשרוד את המשבר, חברות יצטרכו לפטר את עובדיהן הפחות-פרודוקטיביים! ולהפוך את כל מה שניתן לאוטומטי. מי שיעשה זאת ביעילות ויתאים עצמו לניהול רזה ויעיל יותר יצליח לצאת מחוזק. בטווח הבינוני והארוך, ישארו העובדים המיומנים ביותר בעלות הנמוכה ביותר בארגון.

  1. אנשי מכירות שטח

המגבלות במרחב הציבורי למספר אנשים מוגבל בחדר אחד יצמצם את טווח הזמן והתדירות של אנשי מכירות וביחוד אלה המבקרים את לקוחותיהם באופן תדיר ושיטתי. גם בשוך המשבר, באופן טבעי אנשים יעדיפו פחות להיפגש והקירבה הבין אישית תצטמצם לצערנו.

  1. סחר בין מדינות ותנועה מופחתת של אנשי עסקים ברחבי העולם.

מדינות נסוגות אל תוך עצמן, מעבר בין גבולות של אנשי עסקים יפחת והתוצאה לא תאחר לבוא. הסחר הבינלאומי יירד.

כדי לחזק את יכולתם לשרוד תקופות ממושכות של בידוד עצמי כלכלי, ממשלות ידחפו לחזק את כושר הייצור המקומי וישקיעו ביכולת היצור המקומי ובשרשרת האספקה ​​הקריטיות למשק.

משבר הנגיף יאיץ את המגמה הזו: יותר ויותר, חברות יעדיפו את גמישותן של רשתות אספקה ​​מקומיות על פני יעילותן של הגלובליות.

חברות מתחרות יחלו לשתף פעולה במטרה לצמצם עלויות ולהעצים ערך לקהלים  משותפים.

בטרם המשבר חברות גלובליות המייצרות במזרח בכלל ובסין בפרט, החלו לחשב מסלול מחדש בכל הנוגע ליצור בסין. המשבר יאיץ באופן משמעותי את חזרתם של יצרנים אלה ובהמשך יצרנים קטנים לייצר במדינת המקור.

בדומה לתקופת השפל גדול שחווינו בהיסטוריה האנושית, דוגמת המשבר הכלכלי העולמי לאחר מלחמות העולם הראשונה והשנייה. הסדר החדש יאיץ שינויים חברתיים וכלכליים שלולא המגפה היו לוקחים שנים להתממש.

בסופו של דבר נמגר את הנגיף הזה, הכלכלה תאושש מהמיתון שהמגיפה הביאה עימה, אבל כשהאבק ישקע והמסכות יירדו, המגיפה תעצב מחדש את התנהגותנו החברתית והכלכלית לצמיתות.

מצד שני, חייבים לחזור לפגוש אנשים, לרצות להיות אנושיים. הטכנולוגיה יכולה לסייע ולמנף את העולם, אבל אסור לה להחליף את העולם האמיתי.

הוסף תגובה חדשה